let's start
Doelgroep onderzoek voor jouw digitale campagne
Het lijkt makkelijk om te zeggen wie jouw doelgroep is. Maar weet je ook daadwerkelijk wie jouw potentiële klant is? Waar hij of zij zich bevindt? Op welke wijze wil jouw doelgroep benaderd worden? En via welke kanalen je hem of haar kan bereiken? Nee? Geen probleem wij helpen je graag om dit inzichtelijk te maken. Een doelgroep onderzoek is essentieel binnen de digitale campagne.

Content
Jouw doelgroep inzichtelijk krijgen
Om de vooraf gedefinieerde bedrijfsdoelen te bereiken, is het noodzakelijk om de doelgroep(en) in kaart te brengen. Via deze potentiële klantengroep wil jij namelijk je doelstellingen gaan behalen. Een doelgroep onderzoek is hiervoor de basis. We starten het onderzoek vanuit jouw bedrijfsvisie. Jij richt je namelijk al op een specifieke doelgroep zonder dat wellicht zelf te weten.



Content
Data maakt het inzichtelijk
Informatie die jij door de jaren heen hebt verzamelt kan erg waardevol zijn voor de start van het onderzoek. Denk hierbij aan; gemiddelde ordewaarde, demo- en geografische gegevens en analytische data van de website. Mochten deze gegevens niet bekend zijn proberen wij deze via extern onderzoek te bemachtigen. Social media, zoekmachines en analytische partners zijn onze bronnen voor het externe onderzoek. Dus ook zonder eigen data brengen wij jouw doelgroep in kaart.

Aan de slag met een doelgroep onderzoek? Laten we snel samenzitten!
Content
De basis om jouw merk te laten groeien
Met al deze informatie krijgen we een goed beeld van wie de doelgroep nou eigenlijk is. We krijgen inzicht in het zoekgedrag, op welke kanalen hij of zij zich bevindt en met welke middelen de doelgroep het beste te bereiken is. Vanuit hier ontwikkelen we doelgroep profielen.
Elke profiel representeert een unieke doelgroep. Deze zullen worden gebruikt bij het aanmaken van de online advertenties. Dat is de laatste stap voor de ontwikkeling van een digitale campagne. Maar voordat we daarmee aan de slag gaan, zetten wij eerst onze creatievelingen aan het werk.