let's start
De visuele identiteit van jouw merk
Eindelijk! Jouw merk gaat vorm krijgen. Nadat we de kern van jouw merk hebben blootgelegd gaan we het visueel maken; we gaan de visuele identiteit van jouw merk bepalen. Een goede visuele identiteit is uniek, herkenbaar en consistent. Dit geeft je merk het vermogen om op te vallen, bij jouw doelgroep. De visuele identiteit is een verlengstuk van de persoonlijkheid van het merk. De combinatie van het juiste kleuren palet, onderscheidende typografie, het logo of beeldmerk, vormtaal en beeldtaal zijn hier allemaal onderdeel van. Tijd om de persoonlijkheid vorm te geven!

Branding
Een weerspiegeling van de persoonlijkheid
Achter elke kleur, lettertype, stijl van fotografie of illustratie die jij voorbij ziet komen zit een gedachte. Brandbits zorgt ervoor dat de keuzes die jouw merk persoonlijkheid geven zijn weerspiegeld in de visuele identiteit. Deze hebben we leren kennen door het creëren van de merkstrategie. De verschillende onderdelen binnen de visuele identiteit geven het merk uitdrukkingskracht en roepen een bepaald gevoel op bij de doelgroep. Daarnaast vormt de ontwikkeling van een visuele identiteit de fundering voor alle uitingen van jouw merk. Dit is voor ons het uitgangspunt als we aan de slag gaan met het ontwerpen van bijvoorbeeld de website, digitale campagne of social content.



Branding
De visuele identiteit blaast leven en energie in het merk
Binnen de ontwikkeling van de visuele identiteit werken we toe naar een brandbook met toolkit. Een visuele toolkit om voor jouw bedrijf een totale merkbeleving te creëren. Het doel is een opvallend visuele identiteit te ontwikkelen wat zal bepalen hoe jouw merk in de wereld zal verschijnen. Uiteraard is dit in lijn met de merkidentiteit die is vastgesteld in de merkstrategie. De visuele identiteit blaast leven en energie in het merk en bouwt daarnaast een unieke identiteit op: onderscheidend en herkenbaar.

Aan de slag met jouw website? Laten we snel samenzitten!
Branding
De volgende stap binnen een complete merkstrategie
Alle uitgangspunten van de merkidentiteit komen samen in de visuele identiteit van jouw merk. Een doordachte visuele identiteit laat het gedachtegoed zien van het merk. Het is concreet, begrijpelijk en universeel, zonder de barrières van woorden. Deze visuele vertaling van de merk identiteit is de tweede stap naar een sterke en complete merkstrategie.